Ewa Biegas

Ewa Biegas jest absolwentką Katowickiej Akademii Muzycznej ewabiegasw klasie prof. J. Ballarina oraz wiedeńskiego Universität für Musik und Darstellende Kunst w klasie prof. H. Łazarskiej, laureatką wielu prestiżowych międzynarodowych konkurów wokalnych oraz stypendystką Rządu Austrii, Szwajcarskiej Fundacji Thyll-Dur i Rządu Rzeczypospolitej Polskiej.

Wśród nagrań artystki znajdują się m.in. Monbar I. F. Dobrzyńskiego – partia Donny Marii (Polskie Radio – dyr. Ł. Borowicz), Legenda Bałtyku F. Nowowiejskiego ? partia Bogny (Polskie Radio – dyr. Ł. Borowicz), Canzoni d’amore E. Bogusławskiego (Radio Katowice ? dyr. M. Kaniowska), Loteria na mężów K. Szymanowskiego partia Sary (Polskie Radio dyr. M. Klauza), Chantefleurs et chantefables oraz 20 kolęd W. Lutosławskiego, a także pieśni G. Fitelberga op. 21, 22 (Acte Prealable).

W 1999 roku zadebiutowała partią Lady Billows na deskach wiedeńskiej Studiobuhne w operze Owen Wingrave B. Brittena. Od 2004 współpracuje z Operą Krakowską, gdzie zaśpiewała Halkę w Halce, Rozalindę w Zemście Nietoperza, Małgorzatę w Fauście, Mimi w Cyganerii, Lizę w Damie Pikowej, Cio-Cio San w Butterfly, Tatianę w Eugeniuszu Onieginie, Ariadnę w Ariadnie na Naxos, Fata Morganę w Miłości do trzech pomarańczy. Podczas wieczoru inaugurującego otwarcie nowej siedziby Opery Krakowskiej wykonała partię Joanny w Diabłach z Loudun K. Pendereckiego. Występowała także na deskach Opery Narodowej, Bałtyckiej, Śląskiej , Łódzkiej i Bydgoskiej.

W roku 2009 w Wiedeńskiej Kammeroper śpiewała partię Miss Wingrave w operze Brittena Owen Wingrave. Występowała podczas światowej premiery Missa pro pace W.Kilara w St. Patrick Cathedral w Nowym Yorku oraz Musikvereins Goldnen Saal w Wiedniu biorąc udział w Gali Operowej z okazji wejścia Polski do Unii Europejskiej. Wykonała także III Symfonię pieśni żałosnych H. M. Góreckiego podczas Schlezwig-Holstein Musik Festival oraz VIII Symfonię K. Pendereckiego pod dyrekcją kompozytora w Teatro del Maggio we Florencji.

W sezonie artystycznym 2011/2012 zadebiutowała na deskach Opery w Montrealu partią Księżnej w operze A. Dvoraka Rusałka pod batutą J. Keenan oraz Teatro Colon partią Hagith w operze Hagith K. Szymanowskiego pod dyrekcją B. Bronnimanna w reżyserii M. Znanieckiego. W Buenos Aires wzięła także udział w projekcie muzycznym Des Conocidos w reżyserii M. Znanieckiego wykonując Hymny K. Szymanowskiego oraz cykl Niebo w ogniu P. Perkowskiego natomiast w ramach projektu Jutropera uczestniczyła w realizacji W poszukiwaniu Leara: Verdi wykonując partię Kordelii. W sezonie 2014/2015 wykonywała partię Tytanii w operze H. Purcella The Fairy Queen w ramach Tigre Opera Festival w Buenos Aires.

Obok repertuaru operowego i oratoryjnego wykonuje także cykle pieśni. Jest profesorem AM na Wydziale Wokalno-Instrumentalnym w Katedrze Wokalistyki Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach.