Irene Favro

Sopran. Studiowała śpiew w Konserwatorium Giuseppe Verdiego w Turynie. Swoje umiejętności kształciła także podczas Corso di Alta Formazione per Cantanti Lirici (CAFCL) w Maggio Fiorentino Formazione oraz w Scuola dell’Opera Italiana (SOI) w Teatro Comunale di Bologna.

Dzięki nagrodzie w As.li.co w 2007 rokufavro zadebiutowała w roli Despiny w Cosi fan tutte w teatrach, takich jak Teatro degli Arcimboldi w Mediolanie, Teatro Ponchielli w Cremonie, Teatro Bibiena w Mantui, Teatro Grande di Brescia, Teatro Sociale di Como, Teatro Alighieri w Rawennie, Teatro Verdi w Trieście, Ariosto w Reggio Emilia, Teatro dell’Aquila w Fermo, Teatro Verdi w Pordenone. Z Maggio Musicale Fiorentino występowała jako Serafina w Il Campanello Donizettiego (Carminati/Grinda 2009), Berta w Cyruliku sewilskim Rossiniego (D’Agostini/Michieletto 2010), Serpina w La serva Padrona Pergolesiego  (Caldi/Carreres 2011), Modista w Il cappello di Paglia Roty (Alapont/Cigni/Battistoni 2013), Nella w Gianni Schicchi Pucciniego  (D’Espinosa/De Carlo 2012) i Maria w Orfeo all’inferno Offenbacha  (Xu Zhong/Carniti 2013). Inne role w jej karierze to m. in. Frasquita w Carmen (Mariotti/Žagars) w Teatro Comunale di Bologna, Giannetta w Napoju miłosnym (Franklin/Crivelli) w Teatro Carlo Felice w Genui, druga kobieta w Dydonie i Eneaszu Purcella (Montanariego/Bianchi) w Teatro Filarmonico w Weronie w 2013 oraz z New Opera Theatre we Florencji w 2015, Berta w Cyruliku sewilskim (Montanari/Maestrini) w Teatro Filarmonico w Weronie, Paggio w Rigoletto (Frizza/Guerra) na Festival del Centenario Areniano. Występowała jako Frasquita (Carmen) w Arena di Verona podczas New Millenium Festival 2014 (Nanasi-Kovatchev/Zeffirelli). W Operze Quingdao (Chiny) występowała jako Musetta w Cyganerii (2011) i Gilda w Rigoletto (2012).

Dawała recitale w takich miejscach jak Teatr Verdiego we Florencji, Piccolo Regio i Teatro Carignano w Turynie. Z Academia Montis Regalis występowała w Il Vespro della Beata Vergine Monteverdiego a wspólnie z Accademia Stefano Tempia w Turynie wykonała oratorium Jephte Carissimiego, Dixit Dominus Charpentiera i Vivaldiego Domine ad adjuvandum me festina RV 593 pod dyrekcją Federico Maria Sardellego. Ponadto śpiewała w Missa in tempore belli Haydna prowadzonej przez Guido Maria Guide na otwarcie L’Accademia Corale Stefano Tempia. Nagrywała dla telewizji RAI.