Leonardo Galeazzi

Baryton. Urodził się w 1972 roku, studiował recytację z reżyserem Rita Riboni i śpiew w klasie barytona Carlo Guidantoni. Doskonalił swoje umiejętności później pod okiem takich pedagogów jak Luis Alva, Renato Bruson, Alain Billard, Reginy Resnik i Alessandro Corbelli.

Do jego największych sukcesów należą występy w Circuito Lombardo w Don Giovannim Mozarta, w Maggio Musicale
Fiorentino w Miłości do trzech pomarańczy Prokofieva, w Orfeuszu w Piekle oraz Gianni Schicchi, w Il matrimonio segreto na Festival de Sedieres, w Bergamo Musica Festival w Napoju miłosnym i Traviacie (wykonywanych podczas tourne w Japonii), w Gemma di Vergy, La buona figliuola i Il furioso all’isola di San Domingo (wykonywane w Savonie, Modenie, Rovigo, Piacenzy i Rawennie).
Ma za sobą również występy w takich spektaklach jak: Cosi fan tutte (Treviso, Pordenone), Don Pasquale (Fano), Napój miłosny (Triest, Lukka, Fano, Teramo), Cyrulik sewilski Rossiniego (Teramo, Bari, Ascoli), Cyrulik sewilski Paisiello (Sassari i Chieti), Rigoletto (Festiwal St. Margarethen), I Pagliacci (Ascoli), Koukourgi Cherubiniego w Klagenfurcie.
Publiczność z entuzjazmem przyjmowała jego kreacje w Teatro Reggio Calabria w takich operach jak: Werther, Łucja z Lammermoor, Turandot, Die Fledermaus, Die lustige Witwe czy Carmen. Współpracował z T.Li.S. w Spoleto w operach Il mondo della Luna Haydna, La serva padrona Pergolesiego, Le Nozze di Figaro Mozarta (następnie powtórzone w Japonii), Don Pasquale, Il filosofo di campagna Galuppiego, Włoszka w Algierze, Cyganeria.

Współpracował z As.Li.Co. w Kopciuszku, Turandot i Don Giovannim. Wziął udział w Madame Butterfly i Turandot podczas Taormina Festival. Koncertował w Schwetzingen (Niemcy), w Qingdao (Chiny), jak również podczas Festiwalu Adama Didura w Sanoku, był gościem specjalnym w Salle Gaveau w Paryżu, regularnie współpracuje z Tokyo Opera Ltd dając koncerty i prowadząc warsztaty wokalne w Japonii.

Śpiewał pod batutą Jose Luis Gomez Riosa, Juraj Valčuha, Giovanniego Di Stefano, Marcello Panni,
Massimiliano Stefanelli Donato Renzetti, Stevena Mercurio, Günthera Fruhmanna, Laurenta Campellone, Olivera von
Dohnánjiego, Alain Guingal, Xu Zhong, Stefano Montanari. Współpracował z takimi reżyserami jak Mario De Carlo, Alessandro Talevi, Graham Vick, Francesco Esposito, Ugo Gregoretti, Davide Livermore, Maurizio Scaparro, Francesco Bellotto, Josef E. Köpplinger, Laurent Gerber, Marco Carniti.

Nagrał La Sunamitide Francesco Masciangelo, Rigoletto, Turandot, Koukourgi, Gemma di Vergy i Il Furioso all’Isola San Domingo. Laureat międzynarodowych konkursów w Spoleto, Toti dal Monte w Treviso, Titta Ruffo w Pizie, jest również finalistą Konkursu Corradetti w Padwie. Otrzymał srebrną nagrodę Tiberini w 2006 w San Lorenzo in Campo. Dzięki temu zadebiutował w Spoleto w 2001 roku, rozpoczynając karierę jako bas w Aidzie i Nabucco. W 2005 roku, dzięki Alainowi Billardowi zaczął śpiewać barytonem.
Studiował także w Conservatorio Morlacchiego w Perugii i w Istituto Briccialdi. Od 2012 roku jest prezesem Stowarzyszenia Musicanimus L’Aquila.